gammelflaxen

Direktlänk till inlägg 11 januari 2013

Träningslusten är tillbaka igen

Av gammelflaxen - 11 januari 2013 21:04

Ja så känns det just nu och de är skönt att hitta till baka till sig själv. Att känna sig som vanligt förutom ett väldigt svullet knä.


Jag måste börja med att berätta att i förrgår blev jag "farmor" igen till en lite fin kille. En av Jannes söner blev pappa. De ska bli så mysigt att åka dit.


I går fick jag mail av Lisa, med fina bilder på Trixie (Gammelflaxens Love Jade) och hennes "lilla syster" Likka

(Rakkaus Annie) en Hollänsk Herdehund.


 


  Roligt har de också   

 


I går ringde även Jeanette, Jackies matte (Gammelflaxens Love Ruby). 


De är Alltid så roligt att höra hur "valparna" har det och se bilder mm   


Min träningslust börjar komma tillbaka och de är så kul när vi träffar våra vänner och tränar tillsammans.

Hope är väldigt sugen på att träna, så nu har vi börjat träna på Marchera. Vi har tränat några få dagar, men gjort riktigt bra famsteg om man jämför med första träningstilfället.


Marchera är "Dagens trick 10" i Sussies fb grupp. Vill man vara med och tävla så ska de vara inlärt och klart på måndag..............vi kommer inte vara klara då. Så ingen tävling för oss. Däremot en massa rolig träning för mig och Hope   


De färdiga tricket ser ut så att hunden är på den vänstra eller högra sidan och så marcherar vi tillsammans, med höga benlyft.


Vi har inte kommit så långt att Hope kan stå vid min sida än, utan hon står mellan mina ben. Där försöker jag få mina benlyft till en signal, samtidigt som jag försöker få till en verbal signal också. Jag har valt ett och två. Tänkte ta höger och vänster först, men de kan ev krångla till det vid tex dirrigerings apportering.


De är inte så enkelt för Hope med en klumpig och orörlig matte........Mina benlyft fungerar inte särskillt bra med ett så svullet och ont knä........... ser väldigt konstigt ut på filmen. Kanske blir det så att hon får marchera vid min högra sida och jag går som vanligt och hon lyfter frambenen på min verbala signal.........


Här kan du se vår lilla träningsfilm om du vill

http://youtu.be/79syel2YtAg


Tänkte lägga in den här, men jag lyckas aldrig, få till det så.


I dag har de snöat och snöat. Här är mor och dotter, när de kommit in efter en stund ute.

 


I dag var även Lennart och Jasper hit. Full ös, hela tiden.


Lennart hade med sig en träningscykel jag får låna..............måste försöka komma igång att träna lite. De blir ju inte lika stor påfrestning på knät när man cyklar................så nu gäller de bara att vara envis och vekligen använda cykeln också.


Trevlig Helg


  








 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gammelflaxen - 12 oktober 2016 17:50


Oj vad länge sedan jag bloggade något, de var i feb och jag hade varit på första kurshelgen i min utbildning till specialsöksinstruktör via SBK. Så förlåt alla ni som frågat och undrat när de skulle komma något nytt inlägg, inspirationen att skriva h...

Av gammelflaxen - 16 februari 2016 10:32


I helgen startade jag min utbildning till specialsöksinstruktör med inriktning  -  preparatsök, via SBK. De är en gedigen kursplan, där en stor del är praktiska övningar med hundar, sedan tillkommer teoretiska distansstudier och träning av hund mel...

Av gammelflaxen - 18 november 2015 12:22


Mina tjejer får fortfarande mest träna "nosarbete" och annat som de tycker är kul. Hope gillar dirrigeringsträningen, på "fågelhundsvis". Hon blir så glad och sprallig då och man ser att hon växer med uppgiften.   Jag har köpt 3 dummies (fast de ...

Av gammelflaxen - 7 november 2015 09:48


Jag fortsätter att koncentrara mig på nosarbete med tjejerna. Hårda spår och nosework är de som dominerar vår träning sedan en tid tillbaka.   Hope har också fått börja träna dirrigeringsträning på fågelhundsvis. Hon tycker de är jättekul, så nu ...

Av gammelflaxen - 15 oktober 2015 10:00


Jag har bestämt mig för att byta fokus ett tag och ta lite paus från lydnaden, istället så ska vi träna mycket mera nosarbete. De komer att bli både hårda spår och nw.   Ja en del lydnad kommer de såklart att bli och lite rally, men till största ...

Presentation


Välkomna till Team Gammelflaxen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards