gammelflaxen

Direktlänk till inlägg 31 augusti 2013

I dag blev vi uppflyttade till högre rapport, med 10/10 i skogen

Av gammelflaxen - 31 augusti 2013 17:58

Världens bästa Diamant blev i dag uppflyttad till högre rapport

Så duktig tjej, fick 10/10 på rapporten och 10 på budföringen.

Sammanlagt 513 p och då nollade vi krypet

  

 


Lennart kom och hämtde oss kl 06 och vi åkte ner till Skutskärs BK.

De var både rapport och sök i dag. Sökhundarna började i skogen och vi rapporthundar började med platsliggning, budföring/uppletande.


Vi körde lydnaden sist av rapporthundarna och sedan åkte vi i väg till nollpunkten i Marma. De var väldigt bra för mig där, inte alls långt från bilarna till A station.


Vi fick vårt träd att boa vid och samlades för info samt att domarna då kollar att hundarna kan sitta tysta vi träden själva.

Minsta skall ger avdrag. De ska vara helt tyst hela tiden.


Elithundarna startar alltid först sedan sista regel ändringen och den första elithunden sändes och första skottet kom, men ingen hund.


Blev orolig att Hope skulle möta eller träffa på honom i skogen och stod väldigt nervöst och väntade när hon sänts från B.


Så glad när första skottet kom och ännu gladare när andra skottet hördes..............så kom hon farande min fina tjej.

Trött av värmen så som de andra hundarna också var.


Vid trädet blev de mys, leverpastej och kattmat på burk och vatten.


Hon var väldigt påverkad av värmen och jag undrade om hon skulle orka de sista 1,5 km.......


Framföringen gick bra, hon satt stilla utan koppel den förväntade tiden och stack som en raket när jag kommenderade henne. Så väntade jag på skotten igen och där kom första och sedan de andra. Härligt!!


Stod kvar vi starten och väntade på att få höra om hon kommit in till C..............så nervös........domaren på C sa till Lennart att de är en matte som är så nervös och står och trasslar in sig i ett rosa koppel på A

Gissa vem!!!


Lennart berättade också att han blev så glad när han såg henne komma upp för sista backen.

Banan var tydligen rätt kupperad.


Alla hundarna fick också mycket störning i form av en kille med en lagotto som plockade bär, en äldre man som kom cyklande med sin schäfer, en joggare och några crossåkare.

Duktiga hundar som klarade all störning och alla ovidkommande spår.


Jätteglad att jag har Lennart som mottagare. Hope tycker så mycket om honom

och utan honom hade de inte gått.


  

Våra betyg

Platsliggning med skott 9/9

Linförighet 8,5/9

Framförgående 7/8,5

Platsläggande 9/8,5

Inkallande 10/10

Kryp 0/0

Apportering 7/7,5

Hopp 10/87


Budföring 10/10

Rapportföring 10/10









 
 
Maija

Maija

1 september 2013 16:51

Stort grattis! Ni är fantastiskt duktiga :) Stor kram från oss!

http://tigereye.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Annika & Co.

1 september 2013 18:35

Tack 😃

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gammelflaxen - 12 oktober 2016 17:50


Oj vad länge sedan jag bloggade något, de var i feb och jag hade varit på första kurshelgen i min utbildning till specialsöksinstruktör via SBK. Så förlåt alla ni som frågat och undrat när de skulle komma något nytt inlägg, inspirationen att skriva h...

Av gammelflaxen - 16 februari 2016 10:32


I helgen startade jag min utbildning till specialsöksinstruktör med inriktning  -  preparatsök, via SBK. De är en gedigen kursplan, där en stor del är praktiska övningar med hundar, sedan tillkommer teoretiska distansstudier och träning av hund mel...

Av gammelflaxen - 18 november 2015 12:22


Mina tjejer får fortfarande mest träna "nosarbete" och annat som de tycker är kul. Hope gillar dirrigeringsträningen, på "fågelhundsvis". Hon blir så glad och sprallig då och man ser att hon växer med uppgiften.   Jag har köpt 3 dummies (fast de ...

Av gammelflaxen - 7 november 2015 09:48


Jag fortsätter att koncentrara mig på nosarbete med tjejerna. Hårda spår och nosework är de som dominerar vår träning sedan en tid tillbaka.   Hope har också fått börja träna dirrigeringsträning på fågelhundsvis. Hon tycker de är jättekul, så nu ...

Av gammelflaxen - 15 oktober 2015 10:00


Jag har bestämt mig för att byta fokus ett tag och ta lite paus från lydnaden, istället så ska vi träna mycket mera nosarbete. De komer att bli både hårda spår och nw.   Ja en del lydnad kommer de såklart att bli och lite rally, men till största ...

Presentation


Välkomna till Team Gammelflaxen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards