gammelflaxen

Direktlänk till inlägg 31 maj 2015

Mycket ff träning

Av gammelflaxen - 31 maj 2015 13:15

De är redan sista dagen i maj och ännu ingen sommar. Hoppas den kommer hit snart.........den är efterlängtad.


Jag och Hope har ägnat stor del av träning åt ff, för att försöka få till den så bra som möjligt. Vi har inte kunnat träna de ordentligt på länge länge, men nu så är de prio 1. Jag vet att i ff är de jag och mitt haltande som är begränsningen och inte Hope, men vi får göra så gott de går.



Tidigare i veckan så tränade jag att gå utan hund, för att hitta bästa sättet att få till svängarna. Jag tappar lätt balansen i dem. Fick hjälp av träningskommpisar som klickade när jag gick bra och vi kom fram till ett sätt som fungerar bäst för oss.


Vi har också tränat ff med variabelförstärkning. I torsdags var vi 5-6 ekipage på klubben som tränade samtidigt så de blev riktigt bra störning. De blev ca 500-600 steg. Vi började med att värma upp i nivå 2 och sedan blev de nivå 6 och 7. De kändes bra.


Gömd platsliggning med skott fick vi också. Inga problem, de brukar de inte vara.

Sedan har de blivit lite all möjlig träning som rutan mm


 

Emmi har också tränat lite, men fokus har varit på Hope.


Här är lite bilder på Emmi,

   

Bus och spring är en favorit

   

  Emmi

     

Har skaffat mig en träningsbok också. Förhoppningen är att jag jag ska använda den till all vår träning, både planering och skriva i den efter varje tränings pass...............hmmm där har jag redan missat


 



   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gammelflaxen - 12 oktober 2016 17:50


Oj vad länge sedan jag bloggade något, de var i feb och jag hade varit på första kurshelgen i min utbildning till specialsöksinstruktör via SBK. Så förlåt alla ni som frågat och undrat när de skulle komma något nytt inlägg, inspirationen att skriva h...

Av gammelflaxen - 16 februari 2016 10:32


I helgen startade jag min utbildning till specialsöksinstruktör med inriktning  -  preparatsök, via SBK. De är en gedigen kursplan, där en stor del är praktiska övningar med hundar, sedan tillkommer teoretiska distansstudier och träning av hund mel...

Av gammelflaxen - 18 november 2015 12:22


Mina tjejer får fortfarande mest träna "nosarbete" och annat som de tycker är kul. Hope gillar dirrigeringsträningen, på "fågelhundsvis". Hon blir så glad och sprallig då och man ser att hon växer med uppgiften.   Jag har köpt 3 dummies (fast de ...

Av gammelflaxen - 7 november 2015 09:48


Jag fortsätter att koncentrara mig på nosarbete med tjejerna. Hårda spår och nosework är de som dominerar vår träning sedan en tid tillbaka.   Hope har också fått börja träna dirrigeringsträning på fågelhundsvis. Hon tycker de är jättekul, så nu ...

Av gammelflaxen - 15 oktober 2015 10:00


Jag har bestämt mig för att byta fokus ett tag och ta lite paus från lydnaden, istället så ska vi träna mycket mera nosarbete. De komer att bli både hårda spår och nw.   Ja en del lydnad kommer de såklart att bli och lite rally, men till största ...

Presentation


Välkomna till Team Gammelflaxen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards